5 שאלות שכדאי לשאול לפני רכישת בגדי ספורט

מתאמנת ורוצה לרכוש בגדי ספורט, אבל לא בטוחה מאיפה להתחיל? איך לבחור טייץ? איזה גופיה מתאימה?

באנו לעשות לך סדר ולתת לך דגשים חשובים לפני רכישה של בגדי ספורט.


בגדי אימון מעוצבים בצורה ספציפית כדי להתאים לאימון בצורה המיטבית ביותר. בזמן שאת מתאמנת בטייצים המהממים שלך, אותם מכנסי טייץ  לספורט עושים הרבה יותר מסתם לגרום לך להיראות טוב. כל בגד ואביזר שיש לך בארון הבגדים עושה את ההבדל בביצועי האימון שלך, התאוששות באמצע האימון, נוחות, תמיכת שרירים ועוד. בגדי ספורט איכותיים מועילים לביצוע טוב יותר ולקבלת תוצאות טובות יותר, זה יכול להשפיע עליך לרעה גם כן. כדי למנוע את ההשפעות השליליות הללו, את צריכה לדעת איך לבחור את בגדי הספורט לאימון שלך בצורה הטובה ביותר.


הנה 5 שאלות עיקריות שאת צריך לשאול לפני שאתה קונה את בגדי האימון שלך:


  1. האם זה נוח?

נוחות היא בראש סדר העדיפויות של כל אימון, אפילו של התלבושת הקז'ואלית היומיומית שלך. כשזה מגיע לתלבושות אימון את צריכה להיות זהירה במיוחד עם נוחות כי בגד לא מתאים ולא נוח יכול להפוך לפציעה רצינית. אימון כושר מצריך נוחות של תנועה, מתיחות, תכונות מנדפות זיעה, זרימת דם חופשית וחופש לשרירים ספציפיים. צמוד מדי, משוחרר מדי או תלבושת רטובה מזיעה עלולים לגרום לך לאי נוחות שיכולה להפוך להסחת דעת, תחושת עייפות, פציעה או תקלה. לפני הכל, בדקי אם זה נוח, מאפשר תזוזה וחופש תנועה, מתאים לשגרה שלך ושיש לו בד מושלם. 


מה חשוב לבדוק לפני שקונים?

    • הבד לא שקוף ואין מצב שכל העולם יראה את התחתונים דרך הטייץ. 
    • חגורת הטייץ לא מתגלגלת או יורדת בזמן אימון, דבר כזה יכול לעצבן וליצור הסחת דעת, כך שבמקום להתאמן את תהיי עסוקה כל הזמן בלסדר את הטייץ. אז אל תתביישי ולפני שאת רוכשת טייץ תמדדי אותו ותעשי כמה סקוואטים כדי לבדוק את הנושא לעומק :)
  • הביגוד עשוי מחומרים נעימים למגע, מנדפי זיעה במהירות רבה וללא ריחות לא נעימים (הבגדים של raven מיוצרים רק מ-polyamide - זהו הבד האיכותי ביותר לבגדי ספורט להבדיל מ-polyester שרוב חברות הספורט משתמשות בו מטעמים כלכליים).

  • woman wearing raven in movemant
    1. האם זה בגודל הנכון?

    אביזרי אימון או בגדים אינם חייבים להיות צמודים במיוחד. זה המיתוס הגדול ביותר שאם מדובר בלבוש אקטיבי לספורט הוא צריך להיות צמוד. יש קו דק בין צמוד להתאמה לגוף, הקו הדק הזה יכול לעשות שינוי נהדר. בגדים צמודים במיוחד עלולים להשפיע על זרימת הדם שלך, עלולים לגרום לכאבי גוף, ולבטח מעכבים אימון. מלבד אלה, את יכולה להגיע למצב נורא מכיוון שבגדי כושר צמודים מדי עלולים להיקרע בזמן מתיחה מוגזמת (כמובן לא בבגדי הספורט שלנו), לכן כדאי לבחור את הגודל המדויק שמתאים לך מספיק כדי לאפשר לך לנוע ולספק נוחות ותמיכה.


    Four women of different ages and sizes wear raven

    1. האם זה מתאים לצורך?

    כפי שאמרנו קודם, בגדים ואביזרים לכושר מיועדים לצורך מסוים. זה גורם חשוב שיש לבדוק לפני שרוכשים בגדי ספורט. בדים מנדפי זיעה מעולים גם לעצימות גבוהה וגם לעצימות נמוכה - גם לחורף וגם לקיץ באותה המידה. כדי להחליט אם זו הבחירה הנכונה, תחילה דעי את דפוסי האימון שלך, ואת דרישות הגוף שלך. ברגע שאת יודעת את צרכי הגוף שלך, ומה עונה עליהם הכי טוב, את תוכלי לבחור את הבגד הנכון עבורך.
    בשורה התחתונה בגד ספורט ולא משנה לאיזו פעילות חשוב שיהיה מיוצר בטכנולוגיה המיועדת לספורט כמו, נידוף זיעה, 4way stretch, הגנה מהשמש, אנטי בקטריאלי ועוד.
    יש גם בדים שמיוצרים בטכנולוגיה ששומרת על גוף קריר ונעים ויש בדים ששומרים על הגוף חם הכל תלוי בצורך בסופו של דבר.
    לדוגמא: במידה ואת עושה אימון יוגה או פילאטיס? נשים רבות טוענות שיותר נעים להתאמן עם בגדים משוחררים באימון מסוג זה.
    משחקת טניס? חצאית בשילוב קרופ טופ או גופיה או חולצה יהיה מושלם.
    את אחת של ריצה? טייץ צמוד בשילוב כיס לכסף קטן, טלפון, יש גם כאלו שאפילו שמות בו תמר לבוסט של אנרגיה. 

    1. האם זה הבד הנכון?

    מכיוון שבגדים שאת לובשת לאימון צריכים להתמודד עם הרבה הזעה ועור רטוב, הם מעוצבים בצורה שלא מגרה את העור אבל משתלבת נכון. בדים כמו כותנה אולי נראים סופר נוחים לתלבושת מזדמנת, אבל לפעילויות אימון זה יכול להיות אסון. מומלץ לחפש בדים שיש להם תכונות מנדפות זיעה ושומרים עליך יבשה ונוחה במהלך האימון. במידה ואת מכורה למגע הכותנתי נסי את הקולקציה מבד ה-softlex שלנו - משנה את כללי המשחק! עוסק בתחושבת המגע ויש בו את כל התכונות שאנו אוהבים מגע קטיפתי המזכיר את מגע הכותנה אך מספק יתרונות פונקציונאלים מעבר למה שכותנה יכולה להציע שילוב מנצח בין טכנולוגיה מתקדמת ליופי ומגע טבעיים חזק, עמיד, יציב ואטום עמיד בפני קמטוטים ודהייה, בעל 4 כיווני מתיחה המאפשר לך לנוע בחופשיות.

    Six women of different sizes and ages wear raven sportswear

    1. האם זה הצבע הנכון?

    לכל מקום שאת הולכת יש מצב רוח מסוים וזה צריך לבוא לידי ביטוי בהתאמות הביגוד. לחדר כושר ולספורט בוודאי יש מצב רוח היפר-אנרגטי ומעורר מוטיבציה, אבל הוא מורכב גם ממשמעת ומסירות. מקומות כאלה מאפשרים לך להשתחרר וללבוש גם צבעים נועזים שאולי לא תלבשי ביום-יום שלך.

    אנו ב-raven מציעים מגוון סטים בצבעים מהממים, שיראו עליך מדהים בכל רגע באימון וגם לאחריו - ב-raven אנו דוגלים בביגוד פרקטי ושימושי - gym to street.



    אז אחרי שבדקת, מדדת, התאמת ומצאת, זה הזמן שלך לבחור את הבגד המועדף עליך!

    אנחנו כאן לכל שאלה :)